Integritetspolicy
Swefico behandlar personuppgifter i enlighet med GDPR. För att värna om personlig integritet lämnas personuppgifter inte ut till extern part. Undantag till detta görs om Kund har brutit mot villkoren i detta avtal eller om myndighet begär detta med stöd i svensk lagstiftning.
Som personuppgiftsbiträde hanterar Swefico personuppgifter i enlighet med instruktioner från Kund. Swefico vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda personuppgifter.
1. Vad samlar vi in för information?
Vi samlar in information från dig när kontaktar oss eller prenumererar på vårat nyhetsbrev. Denna information inkluderar det du lämnar vid tillfället som t.ex. namn, företagsnamn, org.nr / personnummer, telefon, epost eller liknande.
Utöver detta tar vår hemsida automatiskt emot och sparar information från din dator och webbläsare som t.ex. din IP-adress samt den sida/sidor du besökte hos oss.
2. Varför samlar vi in denna information?
2.1 För att kunna administrera och bibehålla kundrelation och vårt uppdrag, t.ex. för att kunna sätta igång din beställning och hantera faktureringsuppgifter behandlar vi
– Kontaktuppgifter
Information av den här typen används för att kunna slutföra beställningar där vi behöver ha direkt kontakt med dig som kund.
Önskar du uppgifterna raderade permanent tidigare än dessa 24 månader är du välkommen att höra av dig till oss.
2.2 I syfte att kunna hjälpa dig med tjänsten och för kundhantering behandlar vi även:
– Administrativ information
– Information om vilka tjänster/produkter du har köpt
– Kontaktuppgifter
– Cookiedata
Vår bedömning är att vi är berättigade att behandla denna information för att kunna upprätthålla kundrelationen och för att kunna ge dig personlig service. Samtycker du inte till detta är du välkommen att kontakta oss.
Vi behandlar även faktureringsinformation i enlighet med vad gällande lagstiftning kräver, till exempel för bokföringsändamål. Denna information sparas så länge lagen kräver.
3. Hur hanterar vi dina uppgifter?
Vi lämnar aldrig dina uppgifter vidare till tredje part i det fall du inte uttryckligen godtycker till detta. Undantaget är betrodd tredjepart (personuppgiftsbiträden eller underbiträden) som är nödvändiga för vår hemsida och tjänsten. I undantagsfall kan vi anse det nödvändigt att dela information med it-konsulter, jurister, revisorer eller myndigheter i syfte att förhindra misstänkta illegala aktiviteter, bedrägerier eller liknande situationer som medför risk för dig som kund eller för annan person.
4. Dina rättigheter
Som kund har du rätt att kontakta oss och få ut information om vilka personuppgifter vi behandlar om dig, möjlighet att uppdatera eller att få dessa raderade. Du har även rätt till dataportabilitet samt begränsning av behandling av personuppgifter om du anser att uppgifterna är felaktiga eller har begärt rättelse. Du har även rätt att göra invändningar mot behandling av personuppgifter som baseras på vårt legitima intresse. Vi upphör då att behandla personuppgifterna, såvida det inte föreligger ett legitimt skäl som går före dina rättigheter.
5. E-postutskick
Vi använder endast den e-postadress du angivit när du köpte tjänsten eller produkten för att vid enstaka fall skicka information och uppdateringar som är av vikt för tjänsten, nyhetsbrev, tips för din tjänst etc. Vill du inte längre ta emot sådana meddelanden kan du avsluta prenumerationen längst ner i varje e-postmeddelande.